43 فرد مسلح در درگیری در مركز سوریه دستگیر شدند
نوشته شده توسط : swot

این منبع كه اظهاراتش روز سه شنبه در روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق منتشر شد، افزود: در جریان درگیری ها كه در مناطق باب الدریب، خیابان شصت و النازحین در نزدیك حمص صورت گرفت، شماری از افراد مسلح كشته، یا زخمی و 10 نفر نیز دستگیر شدند.

در دیگر مناطق این شهر هم در جریان درگیری های روز دوشنبه 33 نفر از افراد مسلح و تحت تعقیب همراه با سلاح و مهمات از سوی نیروهای امنیتی سوریه دستگیری شدند.

در منطقه عكرمه در حمص نیز یك اتاق عملیات افراد مسلح از سوی نیروهای امنیتی سوریه شناسایی شد و شماری از افراد مسلح در آن دستگیر شدند و دستگاه های ارتباطی پیشرفته از آن بدست نیروهای امنیتی سوریه افتاد.

در همین حال یك مقام امنیتی دیگر در سوریه از پایان عملیات پاكسازی مناطق شمال غرب سوریه و اطراف استان ادلب در نزدیك مرزهای این كشور با تركیه خبر داد.

وی افزود كه این عملیات گسترده و كیفی پس از سه روز پایان یافت و در جریان آن ضربات سنگینی به افراد مسلح و تجهیزات و امكانات آنان وارد شد و دهها نفر نیز دستگیر شدند.

بر پایه این گزارش به توجه به موقعیت منطقه، عملیات مزبور زودتر از موعد برنامه ریزی شده پایان یافته است .

در شهر حماه در 40 كیلومتری حمص نیز اوضاع به دنبال عملیات پاكسازی ارتش در مناطق مركزی و شمال غرب سوریه نسبت به روزهای گذشته آرام شده است .

روز یكشنبه درگیری هایی در مناطق شهر حماه بین افراد مسلح و نیروهای حفظ نظم به وقوع پیوسته بود.

بر اساس اعلام امروز شبكه تلویزیونی الاخباریه سوریه نیز كمك های انساندوستانه روسیه به سوریه نیز با دو فروند هواپیما به میزان 80 تن وارد این كشور شده است .

این كمك ها شامل مواد مواد غذایی ، پتو ، شیر خشك و چادر است.

این شبكه در همین حال از كشف اجساد 9 نفر در منطقه تلكلخ در نزدیك مرز سوریه با لبنان خبر داد كه سرهای آنان از بدن جدا شده است .

این مناطق در هفته های گذشته شاهد ناآرامی و فعالیت های گسترده افراد مسلح بود كه به دنبال عملیات 11 اسفند ارتش سوریه از دست این افراد خارج و پاكسازی شد.

سازمان همكاری اسلامی نیز از تصمیم برای ارسال برخی كمك ها به سوریه خبر داد و افزود در این ارتباط موافقت لازم را از مقام های سوری كسب كرده است.

تارنمای 'شام پرس' نیز امروز اعلام كرد كه در مناطق اطراف حلب در شمال سوریه مقادیر زیادی سلاح و مهمات از افراد مسلح كشف و ضبط شد.

در شهر درعا در جنوب سوریه نیز نیروهای امنیتی یك دستگاه خودرو دولتی سرقتی را همراه با 7 بمب به وزن 40 تا 50 كیلوگرم كشف و ضبط كردند.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز امروز از تشییع اجساد 15 نظامی این كشور از بیمارستان های نظامی تشرین و بیمارستان پلیس در منطقه حرستا در نزدیك دمشق خبر داد.

این افراد در جریان درگیری ها در روزهای گذشته در حمص و استان ریف دمشق كشته شدند.

به دنبال افزایش قطع برق در سوریه نیز قیمت موتورهای برق و برخی لوازم كم مصرف برقی در این كشور در هفته های اخیر افزایش یافته است .

بر اساس اعلام امروز روزنامه تشرین قیمت برخی از این موتورها از 42 هزار لیره (هر 80 لیره یك دلار) به 48 هزار لیره افزایش یافته است و قیمت لوازم برقی كم مصرف نیز مانند لامپ از 750 لیره به یك هزار لیره افزایش یافته است.

خاورم**ا.ا**1436**1369





:: برچسب‌ها: طبیعت , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: